Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Jessica - 1 oktober 2008 16:16

idag när jag var på coop var det en man som stod och samlade in pengar, helt ärligt så vet jag inte riktigt vad, men jag tror att det var rädda barnen. hursomhelst, lyckan i mannens ögon när jag skänkte en slant, endast tio kronor faktiskt, går inte att beskriva. den förgyllde verkligen min dag. med ett stort leende sa han: tack. ha en fortsatt trevlig dag! och med ett, minst lika stort leende, svarade jag: detsamma och gick sedan där ifrån. och nu sitter jag här en timme senare och ler än. hans glädje var, jag finner inte ord, men glad blev han iallafall. tänk er, att tio, ynka, kronor kan göra två människor (mannen och jag) så himla lyckliga.
det här ska göras om. det här ska göras om. det här ska göras om.

Av Jessica - 1 oktober 2008 12:18

idag tänker jag ha en "lat-dag". jag har gått nästan fyra kilometer och det får faktiskt räcka. tänkte gå runt sjön med melwin men han ville inte så då tänkte jag att han och jag kan ha en lat och mysig dag istället. skönt, eller hur gubben? åt lunch med älsklingen idag, subway, gott gott! nu ska vi handla. hej!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards