Alla inlägg den 18 september 2008

Av Jessica - 18 september 2008 17:24

ibland är det svårt att vara positiv. jag var positiv i morse men allt eftersom dagen fortsatte så blev jag mindre och mindre positiv. det började med att potatisen hade kokat för länge (eftersom jag var tvungen att hämta mamma mitt i alltihopa), sen hade jag stekt kålen för lite så den var för hård, sen hade jag kryddat körsfärssåsen lite så den smakade ingenting... och mitt i allt detta så klagade mor på att jag inte dukat! hallå!? jag har stått och lagat mat heeela dagen, ursäkta att jag inte har dukat! där rann bägaren över och vips så var jag inte så positiv längre. bläää.

men nu kan det bara bli bättre. för nu ska jag åka och spela kubb med jobbet, sen ska jag äta middag med assa (sen middag), assa som förövrigt kommer att lämna mig här ensam snart... hon drar ut på äventyr medan mina äventyr blev inställda. mitt äventyr väntar på mig i mars. ett tag kvar... alltså tid att spara ihop pengar! oj, nu är blåbärspajen snart klar. see you.

Av Jessica - 18 september 2008 12:02

S, se inte detta som ett misslyckande. du kanske misslyckades med själva grejen, men du har lyckats på flera andra sätt. du har insett vad saker och ting betyder, saker som du tidigare inte uppskattat. utan denna erfarenhet hade du antagligen inte än idag förstått vad dessa saker betyder. detta är inte ett misslyckande, jag tycker att du lyckades bara genom att du tog dig i kragen och verkligen åkte. samt att du har lyckats ta dig i kragen och erkänna för dig själv att detta var inte din grej. du har lyckats S, jag är stolt över dig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards